BOBC

WIKINDX Resources

Sackmann, Eckart. "»Bunte Kriegsbilderbogen«." Deutsche Comicforschung 4.(2008): 44–47. 
Added by: joachim (09/12/2009, 00:11)   Last edited by: joachim (26/11/2018, 15:53)
Resource type: Journal Article
Language: de: Deutsch
BibTeX citation key: Sackmann2008c
Email resource to friend
View all bibliographic details
Categories: General
Keywords: "Bunte Kriegsbilderbogen", Germany, Propaganda, War
Creators: Sackmann
Collection: Deutsche Comicforschung
Views: 12/610
Attachments  
Abstract
Wir können uns heute kaum noch vorstellen, mit welcher Begeisterung die Deutschen 1914 in den Krieg zogen. Dem Ruf nach Patriotismus folgten auch viele derjenigen Künstler, die dem Kaiserreich bis dahin kritisch gegenübergestanden hatten. Nicht nur ums Vaterland ging es, auch um viel Geld für clevere Verleger.
Added by: joachim  
WIKINDX 6.8.2 | Total resources: 14514 | Username: -- | Bibliography: WIKINDX Master Bibliography | Style: Modern Language Association (MLA)