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Schnurrer, Achim. "Comics und Merchandising: Intermediale dependenzen. strategie der wirkungsverstärkung." Communications. The European Journal of Communication Research 9. (1983): 201–20. 
Added by: joachim (26/10/2009, 00:45)   Last edited by: joachim (29/01/2013, 23:53)
Resource type: Journal Article
Language: de: Deutsch
Peer reviewed
DOI: 10.1515/comm.1983.9.2-3.201
BibTeX citation key: Schnurrer1983a
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Categories: General
Keywords: Comic book industry, Historical account, Merchandising
Creators: Schnurrer
Collection: Communications. The European Journal of Communication Research
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Abstract
[Abstracts in English and French below]

Merchandising bezeichnet die zumeist multimediale Verwertung von Linzenzen. Ökonomisch gesehen ist Merchandising Teil des Marketing. Der Aufsatz untersucht die verschiedenen Erscheinungsformen des Merchandising, versucht schlaglichtartig die Entwicklung von der Entstehung des Merchandising Ende des vergangenen Jahrhunderts bis heute nachzuzeichnen und beschreibt die Beziehung zwischen Comics und Merchandising als untrennbar miteinander verwobenes Geflecht.

The word “merchandising” is used to describe the exploitation of licences, mostly in connection with the various media. From the economic point of view, merchandising is part of marketing. This article studies the various forms of merchandising in this context. It attempts to outline concisely the development of merchandising from its origins at the end of the last century up to the present, and describes the relationship between comics and merchandising as phenomena inseparably associated with each other.

Le Merchandising désigne l’exploitation de licences, le plus souvent en utilisant plusieurs média. D’un point de vue économique, le merchandising est un élément du marketing. Cette étude examine ses différentes formes, tente de mettre en lumière son évolution, depuis son apparition à la fin du siècle dernier jusqu’à aujourd’hui, et décrit les liens qui unissent dans une même trame au tissage serré le merchandising et la bande dessinée.
Added by: joachim  
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