BOBC

List Resources

Displaying 1 - 87 of 87 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
Parameters
Keyword:  Anthropomorphism
Order by:

Ascending
Descending
Use all checked: 
Use all displayed: 
Use all in list: 
Alaniz, José: "“We Are All Scream!”. Woodgod and the “Animal Superhero”." In: Superheroes and Critical Animal Studies. The Heroic Beasts of Total Liberation. Hrsg. v. Sean Parson und J. L. Schatz. Lanham [etc.]: Lexington, 2018, S. 33–48.  
Last edited by: joachim 2018-08-22 16:57:55
Andrae, Thomas: Carl Barks and the Disney Comic Book. Unmasking the Myth of Modernity. (Great Comics Artists.) Jackson: Univ. Press of Mississippi, 2006. (306 S.)  
Last edited by: joachim 2020-11-23 13:08:22
De Angelis, Richard: "Of Mice and Vermin. Animals as Absent Referent in Art Spiegelman’s Maus." In: International Journal of Comic Art 7.1 (2005), S. 230–249.  
Last edited by: joachim 2011-10-01 12:03:48
Baker, Steve: Picturing the Beast. Animals, Identity, and Representation. 2. Aufl. Urbana, Chicago: Univ. of Illinois Press, 2001. (242 S.)  
Added by: joachim 2012-05-19 11:38:07
Bradley, Noelle P. "Masks That Reveal. Social Inequality in J.-J. Grandville’s Les Métamorphoses du Jour (1828–1829)." In: International Journal of Comic Art 8.1 (2006), S. 1–16.  
Last edited by: joachim 2013-05-02 17:21:44
Brown, Joshua: "Of Mice and Memory." In: Oral History Review 16.1 (1988), S. 91–109.  
Added by: joachim 2009-09-10 10:09:08
Brown, Lisa: "The Speaking Animal. Nonhuman Voices in Comics." In: Speaking for Animals. Hrsg. v. Margo DeMello. (Routledge Advances in Sociology, 80.) Jefferson, London: McFarland, 2013, S. 73–77.  
Last edited by: joachim 2017-06-02 09:59:59
Canemaker, John: Felix. The Twisted Tale of the World’s Most Famous Cat. New York: Pantheon, 1991. (178 S.)  
Last edited by: joachim 2015-11-09 22:03:38
Chaney, Michael A. "Animal Subjects of the Graphic Novel." In: College Literature 38.3 (2011), S. 129–149.  
Added by: joachim 2011-10-07 14:51:11
---: "Animal Subjects of the Graphic Novel." In: Drawing from Life. Memory and Subjectivity in Comic Art. Hrsg. v. Jane Tolmie. Jackson: Univ. Press of Mississippi, 2013, S. 44–66.  
Added by: joachim 2014-07-28 09:44:40
Cheilan, Liliane: "Fantomate ou comment parle le chien d’un (Petit) Vampire." In: Belphégor 6.1 (2006), (14. Febr. 2013)  
Last edited by: Deleted user 2015-01-06 09:47:40
Chute, Hillary: "Literal Forms. Narrative Structures in Maus." In: Indy Magazine Winter (2005), (4. Apr. 2008)  
Last edited by: joachim 2013-01-12 11:43:40
---: "“The Shadow of a Past Time”. History and Graphic Representation in Maus." In: Twentieth Century Literature 52 (2006), S. 199–230.  
Last edited by: joachim 2013-01-20 20:26:40
Cointot, Chantal: "Approximate Author-ity. Self-Crafting “Le Bec” and Other Trondheimian Masks." In: Image [&] Narrative 19.3 (2018), (21. Febr. 2019)  
Added by: joachim 2019-02-21 19:44:09
Crisóstomo Gálvez, Raquel: Maus d’Art Spiegelman. Una dissociació de rols a través de la genealogia semiòtica de gats i ratolins a la literatura, la novel•la gràfica i la cultura visual.(Tesi Doctoral), Universitat Pompeu Fabra, Departament d’Humanitats 2011 (350 S.).  
Last edited by: joachim 2014-03-27 01:00:20
Darilek, Marion: "Gezeichnete Tiere. Transfers und Transformationen von Erzählmustern und Wissensbeständen aus Tierepos und Fabel in Benjamin Renners Fuchs-Comic Le Grand Méchant Renard." In: Literaturwissenschaftliches Jahrbuch 59 (2018), S. 257–288.  
Added by: joachim 2019-03-05 16:42:53
Denoyelle, Corinne: "Le Roman de Renart en bandes dessinées. Des ambiguïtés de l’anthropomorphisme animalier." In: Le Moyen Âge en bulles. Hrsg. v. Aurélie Reusser-Elzingre und Alain Corbellari. Gollion: Infolio, 2014, S. 165–180.  
Added by: joachim 2019-03-05 16:53:56
Doherty, Thomas: "Art Spiegelman’s Maus. Graphic Art and the Holocaust." In: American Literature 68 (1996), S. 69–84.  
Last edited by: joachim 2011-07-02 16:28:17
Ewert, Jeanne C. "Reading Visual Narrative. Art Spiegelman's Maus." In: Narrative 8 (2000), S. 87–103.  
Last edited by: joachim 2009-11-04 01:42:10
Frahm, Ole: Figurale Darstellung im Comic, untersucht am Beispiel von Art Spiegelmans ›Maus‹. M.A. (Magisterarbeit), Universität Hamburg 1997 (154 S.).  
Added by: joachim 2010-12-21 15:53:14
---: Genealogie des Holocaust. Art Spiegelmans MAUS – A Survivor’s Tale. München: Fink, 2006. (301 S.)  
Last edited by: joachim 2013-01-20 22:14:38
---: "Im Schatten der Vergangenheit. Tiermetaphern als Darstellungsmittel des Holocaust und ihre Dekonstruktion in Art Spiegelmans MAUS." In: Die Zoologie der Träume. Studien zum Tiermotiv in der Literatur der Moderne. Hrsg. v. Dorothee Römhild. Opladen: Westdeutscher Verl. 1999, S. 222–244.  
Last edited by: joachim 2009-08-19 10:20:34
---: Lebendige Masken. Die Darstellung rassifizierter Identitäten in Art Spiegelmans Comic MAUS.(Magisterarbeit), Universität Hamburg 1997 (154 S.).  
Last edited by: joachim 2014-06-13 16:40:45
Furlong, Robert und Christophe Cassiau-Haurie: "Comic Books, Politics, and Manipulation. The Case of Repiblik Zanimo, the First Comic Strip and Book in Creole." In: International Journal of Comic Art 12.2–3 (2010), S. 150–158.  
Added by: joachim 2011-06-12 01:59:38
Gibson, Mel: "“Badgers? We don’t need no steenkin’ badgers!”. Talbot’s Grandville, Anthropomorphism and Multiculturalism." In: Representing Multiculturalism in Comics and Graphic Novels. Hrsg. v. Carolene Ayaka und Ian Hague. (Routledge Research in Cultural and Media Studies, 68.) London, New York: Routledge, 2014, S. 83–95.  
Last edited by: joachim 2016-09-01 16:37:05
Gould, Stephen Jay: "A Biological Homage to Mickey Mouse." In: The Panda's Thumb. More Reflections in Natural History. 1992.  
Last edited by: joachim 2010-02-28 18:44:39
---: "[Mickey Mouse]." In: Der Daumen des Panda. Betrachtungen zur Naturgeschichte. Basel: Birkhäuser, 1987.  
Last edited by: joachim 2010-02-28 18:46:44
---: "Mickey Mouse Meets Konrad Lorenz." In: Natural History 88.5 (1979), S. 30–36.  
Last edited by: joachim 2010-02-28 18:43:32
Groensteen, Thierry: Animaux en cases. Une histoire critique de la bande dessinée animalière. Paris: Futuropolis, 1987. (223 S.)  
Last edited by: joachim 2016-09-22 23:39:43
Guieu, Jean-Max: "La Bête est morte. A World War Two Zoo." In: Contemporary French Civilization 31.2 (2007), S. 183–202.  
Last edited by: joachim 2020-05-21 12:50:34
Hatfield, Charles: "The Presence of the Artist. Kim Deitch’s Boulevard of Broken Dreams vis-a-vis the Animated Cartoon." In: ImageTexT 1.1 (2004), (20. Okt. 2009)  
Added by: joachim 2009-10-20 17:47:34
Herman, David (Hg.): Animal Comics. Multispecies Storyworlds in Graphic Narratives. New York: Bloomsbury Academic, 2017. (268 S.)  
Last edited by: joachim 2020-09-16 16:57:37
---: "Storyworld/Umwelt. Nonhuman Experiences in Graphic Narratives." In: SubStance 40.1 (2011), S. 156–181.  
Added by: joachim 2013-01-25 21:03:16
---: "Toward a Zoonarratology. Storytelling and Species Difference in Animal Comics." In: Narrative, Interrupted. The Plotless, the Disturbing and the Trivial in Literature. Hrsg. v. Markku Lehtimäki, Laura Karttunen und Maria Mäkelä. Berlin u. Boston: de Gruyter, 2012, S. 93–119.  
Added by: joachim 2014-01-05 14:59:37
Holzapfel, Hartmut: "Die Ente ist Mensch geworden. Anatiden und andere Humanoiden im Barks’schen Universum." In: Hasenfuß und Löwenherz. Tiere und Tierwesen in der phantastischen Kinder- und Jugendliteratur. Hrsg. v. Maren Bonacker. (Schriftenreihe und Materialien der Phantastischen Bibliothek Wetzlar, 99.) Wetzlar: Phantastische Bibliothek Wetzlar, 2011, S. 183–214.  
Last edited by: joachim 2012-10-08 15:42:02
Horsman, Yasco: "Of Flipbooks and Funny Animals. Chris Ware’s Quimby the Mouse." In: Compact Cinematics. The Moving Image in the Age of Bit-Sized Media. Hrsg. v. Pepita Hesselberth und Maria Poulaki. New York: Bloomsbury, 2017, S. 153–165.  
Last edited by: joachim 2017-03-20 18:25:56
Hutcheon, Linda: "Literature Meets History. Counter-Discoursive “Comix”." In: Anglia 117 (1999), S. 4–14.  
Last edited by: joachim 2011-10-21 14:36:30
Huyssen, Andreas: "Von Mauschwitz in die Catskills und zurück. Art Spiegelmans Holocaust-Comic »Maus«." In: Bilder des Holocaust. Literatur – Film – Bildende Kunst. Hrsg. v. Manuel Köppen und Klaus R. Scherpe. (Literatur – Kultur – Geschlecht, 10.) Köln, Weimar, Wien: Böhlau, 1997, S. 171–189.  
Last edited by: joachim 2011-07-02 16:42:01
Kaplan, Arie: From Krakow to Krypton. Jews and Comic Books. Philadelphia: The Jewish Publication Society, 2008. (225 S.)  
Last edited by: joachim 2013-06-02 20:09:43
Kaufmann, Daniela: Der intellektuelle Witz im Comic. George Herrimans Krazy Kat. (Reihe Habilitationen, Dissertationen und Diplomarbeiten, 20.) Graz: Grazer Universitätsverlag, 2008. (138 S.)  
Last edited by: joachim 2013-01-06 00:10:04
---: "Tierische Tatsachen. Zur Verschränkung von Schicksal und Charakter im Tiercomic." In: Der dokumentarische Comic. Reportage und Biografie. Hrsg. v. Dietrich Grünewald. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2013, S. 275–300.  
Added by: joachim 2014-03-07 10:57:35
Keen, Suzanne: "Fast Tracks to Narrative Empathy. Anthropomorphism and Dehumanization in Graphic Narratives." In: SubStance 40.1 (2011), S. 135–155.  
Last edited by: joachim 2019-07-15 01:17:12
Kolář, Stanislav: "Animal Imagery in Kosinski’s The Painted Bird and Spiegelman’s Maus." In: Theory and Practice in English Studies 2 (2004), (14. Aug. 2013)  
Added by: joachim 2013-08-14 10:39:35
Kunert-Graf, Rachel: "Dehumanized Victims. Analogies and Animal Avatars for Palestinian Suffering in Waltz with Bashir and “War Rabbit”." In: Humanities 7.3 (2018), (29. Juni 2020)  
Last edited by: joachim 2020-06-29 17:06:24
Kunkel, Alexander: Heinrich Kley (1863–1945). Leben und Werk. Weimar: VDG, 2010. (448 S.)  
Last edited by: joachim 2011-12-05 01:56:20
Lamarre, Thomas: "Speciesism, Part I. Translating Races into Animals in Wartime Animation." In: Mechademia 3 (2008), S. 75–95.  
Added by: joachim 2012-01-05 17:17:23
---: "Speciesism, Part II. Tezuka Osamu and the Multispecies Ideal." In: Mechademia 5 (2010), S. 51–85.  
Added by: joachim 2011-02-18 19:44:42
---: "Speciesism, Part III. Neoteny and the Politics of Life." In: Mechademia 6 (2011), S. 110–136.  
Added by: joachim 2012-01-05 14:31:26
Lawrence, Elizabeth A. "In the Mick of Time. Reflections on Disney’s Ageless Mouse." In: Journal of Popular Culture 20.2 (1986), S. 65–72.  
Last edited by: joachim 2017-06-02 10:05:56
Levi, Antonia: "The Werewolf in the Crested Kimono. The Wolf-Human Dynamic in Anime and Manga." In: Mechademia 1 (2006), S. 145–160.  
Last edited by: joachim 2010-07-27 00:14:52
Matloob Haghanikar, Taraneh: "The Character in the Mask. An Analysis of Mask in Art Spiegelman’s Maus." In: Good Grief! Children and Comics. Hrsg. v. Michelle Abate und Joe Sutliff Sanders. Columbus: Ohio State University Libraries, 2016, S. 121–144.  
Last edited by: joachim 2020-05-19 19:56:34
Meier, Albert: "Walt Disneys animierte Bären." In: Motive des Films. Ein kasuistischer Fischzug. Hrsg. v. Christine N. Brinckmann, Britta Hartmann und Ludger Kaczmarek. Marburg: Schüren, 2012, S. 116–119.  
Added by: joachim 2013-02-21 18:37:25
Montealegre Iturra, Jorge: "Chile’s Pepo, Much More Than a Condorito." In: Cartooning in Latin America. Hrsg. v. John A. Lent. Cresskill: Hampton, 2005, S. 171–174.  
Added by: joachim 2009-08-19 10:19:15
Näpel, Oliver: Auschwitz im Comic. Die Abbildung unvorstellbarer Zeitgeschichte. (Zeitgeschichte – Zeitverständnis, 4.) Berlin [etc.]: LIT, 1998. (109 S.)  
Last edited by: joachim 2013-06-07 00:27:03
Nayak-Guercio, Aparna: "The project of Liberation and the projection of national identity; France, literature and politics, 1944–1945." In: Contemporary French and Francophone Studies 10 (2006), S. 195–204.  
Added by: joachim 2009-08-20 13:39:17
Nayar, Pramod K. "The Postcolonial Gothic. Munnu, Graphic Narrative and the Terrors of the Nation." In: Rupkatha Journal on Interdisciplinary Studies in Humanities 8.1 (2016), S. 2–12.  
Last edited by: joachim 2017-03-22 12:23:03
Orzechowski, Simone: "Milou, Idéfix et Rantanplan. Les acolytes canins des personnages emblématiques de la bande dessinée francophone." In: Mensch-Tier-Beziehungen in den frankophonen Kulturen, Literaturen und Medien. Les relations entre homme et animal dans les cultures, littératures, et médias francophones. Hrsg. v. Doris G. Eibl und Christoph Vatter. (Saarbrücker Beiträge zur Vergleichenden Literatur- und Kulturwissenschaft, 85.) Würzburg: Königshausen & Neumann, 2017.  
Added by: joachim 2017-08-21 22:40:48
Pandel, Hans-Jürgen: "Mauschwitz." In: Geschichte lernen 37 (1994), S. 61–65.  
Added by: joachim 2011-11-15 01:23:22
Parson, Sean: "Ain’t No Thing Like Me, Except Me. Rocket Raccoon, Cyborg Queerness, and Toxic-Masculinity." In: Superheroes and Critical Animal Studies. The Heroic Beasts of Total Liberation. Hrsg. v. Sean Parson und J. L. Schatz. Lanham [etc.]: Lexington, 2018, S. 151–168.  
Last edited by: joachim 2018-08-22 17:38:17
Pietzcker, Frank: Symbol und Wirklichkeit im Werk Wilhelm Buschs. Die versteckten Aussagen seiner Bildergeschichten. (Europäische Hochschulschriften, Reihe 1: Deutsche Sprache und Literatur, 1832.) Frankfurt am Main [etc.]: Peter Lang, 2002. (174 S.)  
Last edited by: joachim 2009-09-24 23:13:00
Pigot, Pierre: "Dans l’enfer du dessin animé." In: L’assassinat de Mickey Mouse. Trois essais en disneylogie. (Travaux pratiques.) Paris: Presses Univ. de France, 2011, S. 71–123.  
Added by: joachim 2012-07-26 11:44:26
---: "Univers palmipède." In: L’assassinat de Mickey Mouse. Trois essais en disneylogie. (Travaux pratiques.) Paris: Presses Univ. de France, 2011, S. 125–179.  
Added by: joachim 2012-07-26 11:33:48
Platthaus, Andreas: "Comics nach Auschwitz. Art Spiegelman und ›Maus‹." In: Im Comic vereint. Eine Geschichte der Bildgeschichte. Berlin: Fest, 1998, S. 269–294.  
Added by: joachim 2010-07-28 17:44:32
---: "Entenhausener Dramaturgie. Wie uns Comics illusionieren." In: Comics, Mangas, Graphic Novels. Hrsg. v. Heinz Ludwig Arnold und Andreas C. Knigge. (Text + Kritik Sonderband, V/09.) München: edition text + kritik, 2009, S. 57–73.  
Last edited by: joachim 2016-03-23 16:10:21
Quesenberry, Krista: "Intersectional and non-human self-representation in women’s autobiographical comics." In: Journal of Graphic Novels and Comics 8.5 (2017), S. 417–432.  
Last edited by: joachim 2017-09-07 11:28:51
Ribière, Mireille: "Maus. A Survivor’s Tale by Art Spiegelman. A second-hand narrative in comic-book form." In: Time, Narrative & the Fixed Image. Temps, narration & image fixe. Hrsg. v. Mireille Ribière und Jan Baetens. (Faux Titre, 208.) Amsterdam [etc.]: Rodopi, 2001, S. 131–143.  
Last edited by: joachim 2011-10-15 19:36:03
Richter, Gerhard: "Holocaust und Katzenjammer. Lektüreprotokolle zu Art Spiegelmans Comic Maus." In: Kulturelle Repräsentationen des Holocaust in Deutschland und den Vereinigten Staaten. Hrsg. v. Klaus L. Berghahn, Jürgen Fohrmann und Helmut J. Schneider. (German Life and Civilization, 38.) New York [etc.]: Peter Lang, 2002, S. 111–145.  
Last edited by: joachim 2011-04-11 20:08:19
---: "Holocaust und Katzenjammer. Lektüreprotokolle zu Art Spiegelmans Comic »Maus«." In: Ästhetik des Ereignisses. Sprache – Geschichte – Medium. München: Fink, 2005, S. 23–47.  
Added by: joachim 2010-11-14 11:07:48
Rittelmeyer, Christian: Was sollen Kinder lesen. Kriterien, Beispiele, Empfehlungen. Stuttgart [etc.]: Kohlhammer, 2009. (195 S.)  
Added by: joachim 2009-12-30 08:04:46
Rosen, Alan C. "The Language of Survival. English as Metaphor in Spiegelman's Maus." In: Prooftexts 15 (1995), S. 249–262.  
Last edited by: joachim 2009-08-30 18:53:12
Rosenberg, Pnina: "Mickey Mouse in Gurs – Humour, Irony and Criticism in Works of Art Produced in the Gurs Internment Camp." In: Rethinking History 6 (2002), S. 273–292.  
Last edited by: joachim 2011-10-21 14:24:01
Rothberg, Michael P. "“We Were Talking Jewish”. Art Spiegelman's Maus as “Holocaust” Production." In: Contemporary Literature 35 (1994), S. 661–687.  
Last edited by: joachim 2009-10-20 17:32:07
---: "“We Were Talking Jewish”. Art Spiegelman’s Maus as “Holocaust” Production." In: Considering Maus. Approaches to Art Spiegelman’s “Survivor's tale” of the Holocaust. Hrsg. v. Deborah R. Geis. Tuscaloosa: Univ. of Alabama Press, 2003, S. 137–158.  
Last edited by: joachim 2011-10-02 17:44:30
Santa, Angels: "A la recherche de l’enfant. L’adaptation des Trois Mousquetaires en bande dessinée." In: De l’écrit à l’écran. Littératures populaires : mutations génériques, mutations médiatiques. Hrsg. v. Jacques Migozzi. Limoges: Presses Univ. de Limoges, 2000, S. 513–522.  
Added by: joachim 2011-07-13 09:58:36
Schmitt, Christoph: "»Voß un Haas« zwischen den Fronten. Abenteuerliche Zeitreise serieller Zeichenfiguren eines mecklenburgischen Volkskalenders." In: Homo narrans. Studien zur populären Erzählkultur. Festschrift für Siegfried Neumann zum 65. Geburtstag. Hrsg. v. Christoph Schmitt. (Rostocker Beiträge zur Volkskunde und Kulturgeschichte, 1.) Münster: Waxmann, 1999, S. 303–324.  
Added by: joachim 2009-10-19 22:22:01
Schwarz, Kai-Steffen: "Zur Rezeption von Art Spiegelmans MAUS in den deutschen Medien. Grenze der Strips oder Jahrhundertwerk?" In: Comics Anno 3 (1995), S. 241–249.  
Last edited by: joachim 2013-07-29 15:38:39
Selby, Andrew et al. "Chris Ware. The Smartest Kid on Earth." In: International Journal of the Book 5.3 (2008), S. 15–24.  
Added by: joachim 2009-10-02 20:50:11
Staub, Michael E. "The Shoah Goes On and On. Remembrance and Representation in Art Spiegelman’s Maus." In: Melus 20.3 (1995), S. 32–46.  
Last edited by: joachim 2019-05-10 12:25:08
Stein, Daniel: "Zu den Potenzialen einer kulturwissenschaftlichen grafischen Literaturwissenschaft. Ein Analysevorschlag am Beispiel von Jeremy Loves Graphic Novel Bayou." In: Closure 3 (2016), (29. Dez. 2016)  
Last edited by: joachim 2017-12-08 18:40:42
Taubert, Janin: Lachen über[M]Auschwitz? Formen und Funktionen des Komischen in Art Spiegelmans Comix ›Maus. Die Geschichte eines Überlebenden‹. München: Grin, 2009. (72 S.)  
Added by: joachim 2011-11-02 14:25:44
in ‘t Veld, Laurike: The Representation of Genocide in Graphic Novels. Considering the Role of Kitsch. (Palgrave Studies in Comics and Graphic Novels.) New York [etc.]: Palgrave Macmillan, 2019. (230 S.)  
Last edited by: joachim 2019-02-11 00:45:49
Widiss, Benjamin: "Autobiography with Two Heads. Quimby the Mouse." In: The Comics of Chris Ware. Drawing is a Way of Thinking. Hrsg. v. David M. Ball und Martha B. Kuhlman. Jackson: Univ. Press of Mississippi, 2010, S. 159–173.  
Last edited by: joachim 2014-07-29 14:59:13
Willmott, Glenn: "Cat People." In: Modernism/Modernity 17.4 (2010), S. 839–856.  
Added by: joachim 2013-09-04 18:24:55
---: "Comics as a Cross-Writing Tradition." In: Jeunesse 6.2 (2014), (16. Aug. 2019)  
Added by: joachim 2019-08-16 13:01:58
Witek, Joseph: Comic Books as History. The Narrative Art of Jack Jackson, Art Spiegelman, and Harvey Pekar. (Studies in popular culture.) Jackson: Univ. Press of Mississippi, 1989.  
Added by: joachim 2013-06-09 09:50:50
---: "Imagetext, or, Why Art Spiegelman Doesn't Draw Comics." In: ImageTexT 1.1 (2004), (28. Juli 2009)  
Last edited by: joachim 2009-07-28 10:15:40
Wolk, Douglas: "Charles Burns and Art Spiegelman. Draw Yourself Raw." In: Reading Comics. How Graphic Novels Work and What They Mean. Cambridge: Da Capo, 2007, S. 336–346.  
Added by: joachim 2013-05-08 15:18:56
WIKINDX 6.4.1 | Total resources: 13240 | Username: -- | Bibliography: WIKINDX Master Bibliography | Style: Comicforschung-Bibliographie Stil (CFB) | Database queries: 20 | DB execution: 0.03257 secs | Script execution: 0.08429 secs

PHP execution time: 0.04887 s
SQL execution time: 0.03257 s
TPL rendering time: 0.00285 s
Total elapsed time: 0.08429 s
Peak memory usage: 2.4338 MB
Memory at close: 1.8845 MB