Abbott, Stacey: "It (Re-)Started with a Girl. The Creative Interplay Between TV and Comics in Angel: After the Fall." In: The Literary Angel. Essays on Influences and Traditions Reflected in the Joss Whedon Series. Hrsg. v. AmiJo Comeford und Tamy Burnett. Jefferson, London: McFarland, 2010, S. 221–232. |
|
Added by: joachim 2014-01-07 10:57 |
|
Abdel-Raheem, Ahmed: "The multimodal recycling machine. Toward a cognitive-pragmatic theory of the text/image production." In: Journal of Graphic Novels and Comics (2019). |
|
Last edited by: joachim 2019-10-21 17:57 |
|
Abrams, Matthew Jeffrey: "Illuminated critique. The Kent Moby-Dick." In: Word & Image 33.4 (2017), S. 376–391. |
|
Last edited by: joachim 2018-01-20 16:30 |
|
Acciaioli, Stefania: "William Blakes intertextueller Dialog zwischen Wort und Bild." In: Schrift und Graphisches im Vergleich. Hrsg. v. Monika Schmitz-Emans, Linda Simonis und Simone Sauer-Kretschmer. Bielefeld: Aisthesis, 2019, S. 165–182. |
|
Added by: joachim 2021-05-08 12:58 |
|
Adams, Jeff: "The pedagogy of the image text. Nakazawa, Sebald and Spiegelman recount social traumas." In: Discourse 29 (2008), S. 35–49. |
|
Last edited by: joachim 2010-05-26 19:01 |
|
Addis, Victoria: "The musicalization of graphic narratives and P. Craig Russell’s graphic novel operas, The Magic Flute and Salomé." In: Studies in Comics 8.1 (2017), S. 7–28. |
|
Added by: joachim 2017-10-30 11:39 |
|
Adler, Silvia: "Silence in the graphic novel." In: Journal of Pragmatics 43.9 (2011), S. 2278–2285. |
|
Added by: joachim 2018-04-27 11:44 |
|
Affolter, Cuno, Urs Hangartner und Martin Heller (Hrsg.): »Mit Pikasso macht man Kasso«. Kunst und Kunstwelt im Comic. Zürich: Edition Moderne, 1990. (160 S.) |
|
Last edited by: joachim 2013-06-04 23:54 |
|
Ahern, Sean: "“Oh check it out! I learned the bass line from Final Fantasy II”. Scott Pilgrim vs. Geek Culture." In: Ol3Media 4.10 (2011). |
|
Added by: joachim 2013-12-27 13:28 |
|
Ahmed, Maaheen: "The Art of Splicing. Autofiction in Words and Images." In: International Journal of Comic Art 16.1 (2014), S. 322–338. |
|
Added by: joachim 2014-11-22 17:15 |
|
---: "Reading (and looking at) Mariko Parade. A methodological suggestion for understanding contemporary graphic narratives." In: Intercultural Crossovers, Transcultural Flows. Manga/Comics. Hrsg. v. Jaqueline Berndt. (Global Manga Studies, 2.) Kyoto: International Manga Research Center, Kyoto Seika University, 2011, S. 119–133. |
|
Last edited by: joachim 2012-05-30 22:44 |
|
Ahrens, Jörn: "Intermedialität, Hybridität. Wieviel Unbestimmtheit verträgt der Comic?" In: Comics intermedial. Hrsg. v. Christian A. Bachmann, Véronique Sina und Lars Banhold. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2012, S. 11–22. |
|
Last edited by: joachim 2012-11-18 11:23 |
|
---: "Übersetzungsprobleme. Narrativer und ästhetischer Import in Robert Rodriguez’ Verfilmung von Frank Millers Sin City." In: Comic. Intermedialität und Legitimität eines popkulturellen Mediums. Hrsg. v. Thomas Becker. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2011, S. 77–90. |
|
Added by: joachim 2011-04-08 00:52 |
|
Albano, Antonella: "Autoreverse: Fumetto↔Film↔Telefilm." In: Ol3Media 4.10 (2011). |
|
Added by: joachim 2013-12-27 13:11 |
|
Albertsen, Anita Nell Bech: "Palimpsest characters in transfictional storytelling. On migrating Penny Dreadful characters from television to comic books." In: Continuum 33.2 (2019), S. 242–257. |
|
Last edited by: joachim 2021-04-18 16:23 |
|
Aldama, Frederick Luis: "Mood, Mystery, and Demystification in Gilbert Hernandez’s Twentieth-First-Century NeoNoir Stand-Alones." In: ImageTexT 7.1 (2013). |
|
Last edited by: joachim 2014-12-25 15:18 |
|
Alegría Sabogal, Diego Cristóbal: "Autorenfunktion, Comic-Kontinuität und Transmedia Storytelling. Intertextuelle Bedeutungsketten bei Neil Gaiman." In: Ketten. Hrsg. v. Petra Gehring. Essen: Blaue Eule, 2017, S. 111–128. |
|
Last edited by: joachim 2021-10-14 13:35 |
|
---: Von Endlosen, Ewigen und Anderen. Die Darstellung des Undarstellbaren bei Neil Gaiman. (Studia Comparatistica, 12.) Berlin: Ch.A. Bachmann, 2021. (396 S.) |
|
Last edited by: joachim 2021-10-04 13:36 |
|
Allen, Jeremy: "A Virtual Revolution. Australian Comic Creators and the Web." In: International Journal of Comic Art 3.1 (2001), S. 22–37. |
|
Last edited by: joachim 2011-08-05 15:37 |
|
Amihay, Ofra: "Red Diapers, Pink Stories. Color Photography and Self-Outing in Jewish Women’s Comics." In: Image [&] Narrative 16.2 (2015), S. 42–64, . |
|
Added by: joachim 2015-07-13 09:45 |
|
Anderson, John C. und Bradly Katz: "Read Only Memory. Maus and Its Marginalia on CD-Rom." In: Considering Maus. Approaches to Art Spiegelman’s “Survivor's tale” of the Holocaust. Hrsg. v. Deborah R. Geis. Tuscaloosa: Univ. of Alabama Press, 2003, S. 159–174. |
|
Last edited by: joachim 2009-07-29 14:06 |
|
Anderson, Emily R. "Sin City, Style, and the Status of Noir." In: Critical Approaches to the Films of Robert Rodriguez. Hrsg. v. Frederick Luis Aldama. Austin: Univ. of Texas Press, 2015, S. 81–102. |
|
Added by: joachim 2016-02-28 02:21 |
|
Anderson, Kane: "V for Occupy. Transmedial Theatricality, V for Vendetta, and the Occupy Movement." In: International Journal of Comic Art 14.2 (2012), S. 143–168. |
|
Added by: Deleted user 2013-06-25 11:53 |
|
Armour, Robert A. "Comic Strips, Theatre, and Early Narrative Films 1895–1904." In: Studies in Popular Culture 10.1 (1987), S. 14–26. |
|
Last edited by: joachim 2021-11-29 15:35 |
|
Arnold, Markus: "La violence et l’intermédialité en bande dessinée. Usages et significations du hors-champ, de l’entr’images, de la photographie dans l’œuvre du dessinateur Hippolyte." In: Figures de l’Art 33 (2017), S. 183–204. |
|
Last edited by: joachim 2021-11-29 05:41 |
|
Auringer, Julian: Der sequenzielle Bilderbogen des 19. Jahrhunderts. Diss. (Dr.phil.), Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover 2019 (522 S.). |
|
Added by: joachim 2019-08-30 14:12 |
|
Aust, Robin M. "Transformationstechniken und intermediale Zitate in Karasiks und Mazzucchellis Paul Austers Stadt aus Glas." In: Graphisches Erzählen. Neue Perspektiven auf Literaturcomics. Hrsg. v. Florian Trabert, Mara Stuhlfauth-Trabert und Johannes Waßmer. Bielefeld: Transcript, 2015, S. 285–300. |
|
Last edited by: joachim 2019-03-26 20:06 |
|
Austin, Sara: "Understanding Rhetoric, Understanding Genre. A Rhetorical Genre Studies Approached Writing Course." In: Teaching Graphic Novels in the English Classroom. Pedagogical Possibilities of Multimodal Literacy Engagement. Hrsg. v. Alissa Burger. New York [etc.]: Palgrave Macmillan, 2018, S. 29–41. |
|
Last edited by: joachim 2022-06-15 11:42 |
|
Bachmann, Christian A. "Bilderbuch und Comic im Dialog. Paul Kirchners und Guy Billouts Geschichten über Busse – ein Fallbeispiel." In: Die Welt im Bild erfassen. Multidisziplinäre Perspektiven auf das Bilderbuch. Hrsg. v. Tobias Kurwinkel, Corinna Norrick-Rühl und Philipp Schmerheim. (Kinder- und Jugendliteratur intermedial, 7.) Würzburg: Königshausen & Neumann, 2020. |
|
Last edited by: joachim 2021-12-29 13:23 |
|
--- (Hrsg.): Bildlaute & laute Bilder. Zur ›Audiovisualität‹ von Bilderzählungen. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2014. (184 S.) |
|
Last edited by: joachim 2016-01-12 10:19 |
|
---: "Bildlaute und laute(r) Bilder. Onomatopöien, Sprechblasen und andere »audio-visuelle« Darstellungsmittel in Comics und Bildergeschichten – zur Einführung." In: Bildlaute & laute Bilder. Zur ›Audiovisualität‹ von Bilderzählungen. Hrsg. v. Christian A. Bachmann. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2014, S. 7–24. |
|
Added by: joachim 2014-06-19 21:50 |
|
Bachmann, Christian A., Véronique Sina und Lars Banhold (Hrsg.): Comics intermedial. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2013. (219 S.) |
|
Last edited by: joachim 2014-02-16 23:34 |
|
Bachmann, Christian A. Little Orphan Annies Transformationen. Medienformatwechsel und mediale Eigenzeit zwischen Zeitung, Buch und Heft. (Graphische Narration im Journal, 4.) Hannover: Wehrhahn, 2021. (160 S.) |
|
Last edited by: joachim 2021-12-29 10:05 |
|
---: " In der Bastardzone. Hybridität als Schnittstelle von Kinder- und Jugendmedienforschung und Comicforschung am Beispiel der Serien Big Little Books und Weltliteratur für Junge Leser." In: Schnittstellen der Kinder- und Jugendmedienforschung. Aktuelle Positionen und Perspektiven. Hrsg. v. Ute Dettmar, Caroline Roeder und Ingrid Tomkowiak. Stuttgart: Metzler, 2019. |
|
Last edited by: joachim 2021-12-29 12:50 |
|
---: "Radio(-)Comics. Stichproben in einem Feld transsensorischer Intermedialität." In: Comics intermedial. Hrsg. v. Christian A. Bachmann, Véronique Sina und Lars Banhold. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2012, S. 199–216. |
|
Added by: joachim 2012-11-18 17:58 |
|
Backe, Hans-Joachim: "Beyond Dominance, Mixture, and Hybridity. On the Challenges of Hypercomplex Objects." In: Between 10.20 (2020), S. 1–26, . |
|
Last edited by: joachim 2021-01-02 17:46 |
|
---: "Narrative Feedback. Computer Games, Comics, and the James Bond Franchise." In: The Cultures of James Bond. Hrsg. v. Joachim Frenk und Christian Krug. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2011, S. 221–233. |
|
Last edited by: joachim 2019-09-09 17:42 |
|
---: "Vom Yellow Kid zu Super Mario. Zum Verhältnis von Comics und Computerspielen." In: Comics intermedial. Hrsg. v. Christian A. Bachmann, Véronique Sina und Lars Banhold. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2012, S. 143–157. |
|
Added by: joachim 2012-11-18 17:52 |
|
---: "Writing as medium of the Unspeakable. Written language as an expression of the ephemeral in literary comics and digital games." In: Schrift und Graphisches im Vergleich. Hrsg. v. Monika Schmitz-Emans, Linda Simonis und Simone Sauer-Kretschmer. Bielefeld: Aisthesis, 2019, S. 485–496. |
|
Added by: joachim 2021-05-08 12:21 |
|
Baetens, Jan: "« Bandes dessinées écrites ». La question des rapports texte/image en bande dessinée à la lumière du Château d’Olivier Deprez (Olivier Deprez, Le Château de Kafka)." In: Déconstruire l’image. Hrsg. v. Christophe Genin. (Esthétique, 17.) Paris: Publications de la Sorbonne, 2011, S. 37–50. |
|
Last edited by: joachim 2020-10-28 00:01 |
|
---: "Alfred Hitchcock’s Rear Window as “Cineromanzo”." In: Comics Studies Here and Now. Hrsg. v. Frederick Luis Aldama. (Routledge Advances in Comics Studies, 5.) London: Routledge, 2018, S. 90–101. |
|
Last edited by: joachim 2018-11-26 17:48 |
|
---: "Drawing Photo Novels." In: ImageTexT 9.2 (2017). |
|
Added by: joachim 2018-02-07 13:50 |
|
---: "Entre transposition et imagination : à propos de Détective (1991). Jan Baetens s’entretient avec Antonio Altarriba." In: Formules 17 (2013), S. 55–61. |
|
Last edited by: joachim 2019-11-12 11:03 |
|
---: "Un exemple de collaboration interartistique. Élégie à Michel-Ange de Sandrine Willems et Marie-Françoise Plissart." In: L’hétérogénéité du visuel. T. 3: Intermédialité visuelle. Hrsg. v. Sémir Badir und Nathalie Roelens. Limoges: Presses Univ. de Limoges, 2008. |
|
Added by: joachim 2015-08-27 17:46 |
|
Baetens, Jan und Hugo Frey: "The Graphic Novel." In: The Cambridge Companion to the Novel. Hrsg. v. Eric Bulson. (Cambridge Companions to Literature.) Cambridge [etc.]: Cambridge Univ. Press, 2018, S. 238–253. |
|
Last edited by: joachim 2020-04-09 11:39 |
|
Baetens, Jan: "How Many is Multi? On the Example of Photo Narrative, High and Low." In: Image [&] Narrative 10.3 (2009), S. 73–82, . |
|
Added by: joachim 2013-06-01 15:15 |
|
Baetens, Jan und Steven Surdiacourt: "How to ‘Read’ Images with Texts. The Graphic Novel Case." In: The SAGE Handbook of Visual Research Methods. Hrsg. v. Eric Margolis und Luc Pauwels. Thousand Oaks [etc.]: Sage, 2011, S. 590–600. |
|
Last edited by: joachim 2014-06-19 21:16 |
|
Baetens, Jan und Caren Litherland: "Latent Violence (Escher, Franc, Vaughn-James)." In: Yale French Studies 84 (1994), S. 222–241. |
|
Last edited by: joachim 2013-10-20 16:50 |
|
Baetens, Jan: "Learning From Comics (and Bart Beaty). On the Institutionalization of Comics. An Interview with Bart Beaty." In: Interférences littéraires / Literaire interferenties 11 (2013), S. 179–188, . |
|
Last edited by: joachim 2014-07-07 17:35 |
|
---: "Of Graphic Novels and Minor Cultures. The Fréon Collective." In: Yale French Studies 114 (2008), S. 95–115. |
|
Last edited by: joachim 2012-05-27 07:18 |
|
---: "The Photo-Graphic Novel. Hybridization and Genre Theory." In: The Cultural Dynamics of Generic Change in Contemporary Fiction. Theoretical Frameworks, Genres and Model Interpretations. Hrsg. v. Michael Basseler, Ansgar Nünning und Christine Schwanecke. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2013, S. 147–162. |
|
Added by: joachim 2016-08-04 17:33 |
|
---: "The Photographic Novel." In: Handbook of Intermediality. Literature – Image – Sound – Music. Hrsg. v. Gabriele Rippl. (Handbooks of English and American Studies, 1.) Berlin: de Gruyter, 2015, S. 219–239. |
|
Last edited by: joachim 2016-08-04 16:56 |
|
---: "The Postwar Drawn Novel." In: The Cambridge History of the Graphic Novel. Hrsg. v. Jan Baetens, Hugo Frey und Stephen E. Tabachnick. (The Cambridge Companions to Philosophy, Religion and Culture.) Cambridge [etc.]: Cambridge Univ. Press, 2018, S. 75–91. |
|
Last edited by: joachim 2019-02-17 14:27 |
|
---: Pour le roman-photo. (Réflexions faites.) Bruxelles: Les Impressions Nouvelles, 2017. (256 S.) |
|
Last edited by: joachim 2018-02-11 16:32 |
|
---: "Remediation in the Era of Hybridization. The Example of the Film Photonovel." In: Leaves 7 (2019), S. 1–14, . |
|
Added by: joachim 2021-01-15 13:55 |
|
---: "Simultanéité. Pour une approche plurielle du simultané dans Correspondance de Peeters-Plissart." In: Jules Romains et les écritures de la simultanéité. Galsworthy, Musil, Döblin, Dos Passos, Valéry, Simon, Butor, Peeters, Plissart. Hrsg. v. Dominique Viart. (UL3, Travaux et recherches.) Villeneuve d’Ascq: Presses Univ. du Septentrion, 1996, S. 293–303. |
|
Added by: joachim 2015-08-27 16:59 |
|
Baetens, Jan und Pascal Lefèvre: "Texts and Images." In: The French Comics Theory Reader. Hrsg. v. Ann Miller und Bart Beaty. (Studies in European Comics and Graphic Novels, 1.) Leuven: Leuven University Press, 2014, S. 183–190. |
|
Last edited by: joachim 2016-05-02 10:36 |
|
Ball, David M. "Allusive Confessions. The Literary Lives of Alison Bechdel’s Fun Home." In: Drawing from Life. Memory and Subjectivity in Comic Art. Hrsg. v. Jane Tolmie. Jackson: Univ. Press of Mississippi, 2013, S. 3–25. |
|
Last edited by: joachim 2014-07-28 09:53 |
|
Balzer, Jens: "Dies ist keine Bildergeschichte. Über Michel Foucault, René Magritte und George Herrimans Krazy Kat-Comics." In: Theorien des Comics. Ein Reader. Hrsg. v. Barbara Eder, Elisabeth Klar und Ramón Reichert. (Kultur- und Medientheorie.) Bielefeld: Transcript, 2011, S. 187–202. |
|
Added by: joachim 2011-09-30 17:30 |
|
---: "Hemd voller Hieroglyphen. Zur Revision der Bild-Text-Beziehungen im frühen Comic." In: Bildtext – Textbild. Probleme der Rede über Text-Bild-Hybride. Hrsg. v. Dirck Linck und Stefanie Rentsch. (Rombach Cultura, 43.) Freiburg im Breisgau: Rombach, 2007, S. 117–154. |
|
Added by: joachim 2010-03-24 01:40 |
|
Balzer, Jens und Martin tom Dieck: "Nicht versöhnt. Bilder und Texte im Comic." In: Schreibheft 51 (1998), S. 47–50. |
|
Last edited by: joachim 2011-08-05 15:38 |
|
Balzer, Jens: "Schrift Bild Kontur. Vorüberlegungen zu einer integrativen Comic-Ästhetik." In: Comics Anno 3 (1995), S. 12–26. |
|
Last edited by: joachim 2013-07-29 15:34 |
|
---: "Die Schrift in der Vertikalen. Zum »Yellow Kid« von Richard F. Outcault." In: Testcard 7 (1999), S. 250–257. |
|
Last edited by: joachim 2009-07-29 15:00 |
|
---: "Die Sprache des Comic." In: Auskunft 14.1 (1994), S. 33–47. |
|
Added by: joachim 2016-08-21 09:37 |
|
---: "Welches Bild? Welche Bewegung? Über einige Bezüge zwischen Chronophotographie und frühen Comics." In: Die Mobilisierung des Sehens. Zur Vor- und Frühgeschichte des Films in Literatur und Kunst. Hrsg. v. Harro Segeberg. (Mediengeschichte des Films, 1.) München: Fink, 1996, S. 279–293. |
|
Last edited by: joachim 2017-10-20 17:20 |
|
---: Das Wesen des Comics. Über Dialektik und Indifferenz in Bild-Text-Verhältnissen.(Magisterarbeit), Universität Hamburg 1996 (105 S.). |
|
Added by: joachim 2014-06-13 16:37 |
|
Banerjee, Abanti: "Convergences of the Global and the Local. Graphic Narrative and Patua Art in Sita’s Ramayana." In: Gnosis Special Issue 3 (2019), S. 92–112. |
|
Last edited by: joachim 2021-10-25 19:56 |
|
Banhold, Lars und David Freis: "Von postmodernen Katzen, abwesenden Katzen und Dinosaurier reitenden Banditen. Medienästhetik, Distribution und medialer Kontext von Webcomics." In: Comics intermedial. Hrsg. v. Christian A. Bachmann, Véronique Sina und Lars Banhold. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2012, S. 159–177. |
|
Added by: joachim 2012-11-18 17:54 |
|
Banhold, Lars: "»Yet Always Must it Love Sweet Music More«. Zur Funktion von Musik in V for Vendetta." In: Bildlaute & laute Bilder. Zur ›Audiovisualität‹ von Bilderzählungen. Hrsg. v. Christian A. Bachmann. Bochum: Ch.A. Bachmann, 2014, S. 129–147. |
|
Added by: joachim 2014-06-19 22:05 |
|
Banita, Georgiana: "Cosmopolitan Suspicion. Comics Journalism and Graphic Silence." In: Transnational Perspectives on Graphic Narratives. Comics at the Crossroads. Hrsg. v. Shane Denson, Christina Meyer und Daniel Stein. New York: Bloomsbury, 2013, S. 49–66. |
|
Added by: joachim 2013-04-14 10:50 |
|
Barbieri, Daniele: Semiotica del fumetto. 4. Aufl. (Bussole, 552.) Roma: Carocci, 2022. (143 S.) |
|
Last edited by: joachim 2022-04-01 10:35 |
|
Barck, Karlheinz: "Max Ernsts Ästhetik des ›dépaysement‹. Ein Beitrag zur Theorie und Praxis dialektischer Bilder." In: Bild und Text im Dialog. Hrsg. v. Klaus Dirscherl. (PINK, 3.) Passau: Wissenschaftsverl. Rothe, 1993, S. 255–274. |
|
Last edited by: joachim 2009-08-27 10:33 |
|
Baroni, Raphaël: "Le récit dans l’image. Séquence, intrigue et configuration." In: Image [&] Narrative 12.1 (2011), S. 272–294, . |
|
Added by: joachim 2013-08-13 17:30 |
|
Bartosch, Sebastian: "Genre und Comic." In: Filmwissenschaftliche Genreanalyse. Eine Einführung. Hrsg. v. Markus Kuhn, Irina Scheidgen und Nicola Valeska Weber. (De Gruyter Studium.) Berlin: de Gruyter, 2013, S. 381–408. |
|
Last edited by: joachim 2016-04-14 12:29 |
|
Bartosch, Sebastian und Andreas Stuhlmann: "Reconsidering adaptation as translation. The comic in between." In: Studies in Comics 4.1 (2013), S. 59–74. |
|
Added by: joachim 2013-08-04 11:02 |
|
Bateman, John A., Janina Wildfeuer und Tuomo Hiippala: Multimodality – Foundations, Research and Analysis. A Problem-Oriented Introduction. (Mouton Textbook.) De Gruyter Mouton, 2017. |
|
Last edited by: joachim 2022-01-21 23:14 |
|
Bateman, John A. und Francisco O. D. Veloso: "The semiotic resources of comics in movie adaptation. Ang Lee’s Hulk (2003) as a case study." In: Studies in Comics 4.1 (2013), S. 135–158. |
|
Added by: joachim 2013-08-04 11:41 |
|
Bateman, John A. Text and Image. A Critical Introduction to the Visual/Verbal Divide. London, New York: Routledge, 2014. (276 S.) |
|
Last edited by: joachim 2016-08-24 16:25 |
|
Bauer, Heike: "Vital Lines Drawn From Books. Difficult Feelings in Alison Bechdel’s Fun Home and Are You My Mother?." In: Journal of Lesbian Studies 18.3 (2014), S. 266–281. |
|
Added by: joachim 2015-04-20 11:05 |
|
Bearden-White, Roy: "Closing the Gap. Examining the Invisible Sign in Graphic Narratives." In: International Journal of Comic Art 11.1 (2009), S. 347–362. |
|
Added by: joachim 2014-11-01 12:07 |
|
Beaty, Bart: "Superhero fan service. Audience strategies in the contemporary interlinked Hollywood blockbuster." In: The Information Society 32.5 (2016), S. 318–325. |
|
Last edited by: joachim 2016-09-07 16:36 |
|
Becker, Thomas: "Cool premedialisation as symbolic capital of innovation. On intercultural intermediality between comics, literature, film, manga, and anime." In: Intercultural Crossovers, Transcultural Flows. Manga/Comics. Hrsg. v. Jaqueline Berndt. (Global Manga Studies, 2.) Kyoto: International Manga Research Center, Kyoto Seika University, 2011, S. 107–117. |
|
Last edited by: joachim 2012-05-30 22:32 |
|
---: "Einführung. Legitimität des Comics zwischen interkulturellen und intermedialen Transfers." In: Comic. Intermedialität und Legitimität eines popkulturellen Mediums. Hrsg. v. Thomas Becker. (Kultur- und Medientheorie.) Bochum: Ch.A. Bachmann, 2011, S. 7–19. |
|
Last edited by: joachim 2011-04-07 23:48 |
|
Beckman, Frida: "Good Girl Art – facing images of women in David Mack’s Kabuki." In: Journal of Graphic Novels and Comics 2 (2011), S. 39–54. |
|
Last edited by: joachim 2011-06-20 20:25 |
|
Beckman, Karen und Liliane Weissberg (Hrsg.): On Writing with Photography. Minneapolis: Univ. of Minnesota Press, 2013. (346 S.) |
|
Last edited by: joachim 2015-09-30 11:38 |
|
Beddows, Emma: "Buffy the Transmedia Hero." In: Colloquy 24 (2012), S. 143–158, . |
|
Added by: joachim 2012-12-28 13:41 |
|
op de Beeck, Nathalie: "On Comics-Style Picture Books and Picture-Bookish Comics." In: Children’s Literature Association Quarterly 37.4 (2012), S. 468–476. |
|
Added by: joachim 2015-02-15 12:44 |
|
Beil, Benjamin und Hanns Christian Schmidt: "The World of The Walking Dead – Transmediality and Transmedial Intermediality." In: Acta Universitatis Sapientiae, Film and Media Studies 10.1 (2016), S. 73–88. |
|
Last edited by: joachim 2022-05-10 11:11 |
|
Bellwald, Waltraut und Ingrid Tomkowiak: "Globi. Eine Schweizer Reklamefigur wird zum Mythos." In: Erzählkulturen im Medienwandel. Hrsg. v. Christoph Schmitt. (Rostocker Beiträge zur Volkskunde und Kulturgeschichte, 3.) Münster: Waxmann, 2008, S. 325–342. |
|
Added by: joachim 2011-11-10 10:02 |
|
Benecchi, Eleonora: "Cream Soda. The rhythm of everyday life." In: Image [&] Narrative 12.1 (2011), S. 32–62, . |
|
Added by: joachim 2011-09-05 01:59 |
|
Berger, Richard: "‘Are there anymore at home like you?’. Rewiring Superman." In: Journal of Adaptation in Film & Performance 1 (2008), S. 87–101. |
|
Last edited by: joachim 2010-08-03 00:56 |
|
Berndt, Jaqueline: "Beweglich, flächig, glatt. »Japan« und »Manga« in den Arbeiten des Künstlers Murakami Takashi." In: Facetten der japanischen Populär- und Medienkultur 1 (2005), S. 5–36. |
|
Last edited by: joachim 2011-11-10 15:34 |
|
---: "Etikett »Manga«. Comics als Alltagsreferenz und Exotikum bei gegenwärtigen japanischen Künstlern." In: Ostasiatische Zeitschrift 11 (2006), S. 19–28. |
|
Last edited by: joachim 2010-05-14 22:43 |
|
Berninger, Mark, Jochen Ecke und Gideon Haberkorn (Hrsg.): Comics as a Nexus of Cultures. Essays on the Interplay of Media, Disciplines and International Perspectives. (Critical Explorations in Science Fiction and Fantasy, 22.) Jefferson, London: McFarland, 2010. (298 S.) |
|
Last edited by: joachim 2010-12-12 02:18 |
|
Berthomé, Jean-Pierre: "Réalisateurs. Leur passé de dessinateurs." In: Cinéma et bande dessinée. Hrsg. v. Gilles Ciment. (CinémAction.) Condé-sur-Noireau: Corlet, 1990. |
|
Added by: joachim 2012-07-07 22:23 |
|
Besson, Cyril: "Aesthetics fiction ? Comics, avant-gardes visuelles et genre dans Doom Patrol de Grant Morrison." In: ReS Futurae 5 (2015). |
|
Last edited by: joachim 2021-12-03 11:54 |
|
Blank, Juliane: "Erzählperspektive im Medienwechsel. Visuelle Fokalisierung in Comic-Adaptionen von Texten Franz Kafkas." In: kunsttexte.de 1 (2011), S. 1–14, . |
|
Last edited by: joachim 2013-01-25 20:30 |
|
Blatt, Ari J. "The interphototextual dimension of Annie Ernaux and Marc Marie’s L’usage de la photo." In: Word & Image 25.1 (2009), S. 46–55. |
|
Last edited by: joachim 2015-10-06 12:56 |
|
Blin-Rolland, Armelle: Adapted Voices. Transpositions of Céline’s Voyage au bout de la nuit and Queneau’s Zazie dans le métro. (Transcript, 2.) London: Legenda, 2015. |
|
Added by: joachim 2020-12-14 13:23 |
|
---: "Narrative Techniques in Tardi’s Le Der des ders and Voyage au bout de la nuit." In: European Comic Art 3.1 (2010), S. 23–36. |
|
Last edited by: joachim 2016-02-26 19:03 |
|