Ahmed, Maaheen: "Collages in Comics. The Case of Dave McKean." In: Le statut culturel de la bande dessinée – ambiguïtés et évolutions. The Cultural Standing of Comics – Ambiguities and Changes. Hrsg. v. Maaheen Ahmed, Stephanie Delneste und Jean-Louis Tilleuil. Paris: L’Harmattan, 2017, S. 53–74. |
|
Added by: joachim 2017-07-20 14:16 |
|
Barry, Lynda: Syllabus. Notes from an Accidental Professor. Montreal: Drawn & Quarterly, 2014. (200 S.) |
|
Added by: joachim 2014-11-06 09:11 |
|
---: What It Is. Montreal: Drawn & Quarterly, 2008. (209 S.) |
|
Added by: joachim 2009-11-21 11:50 |
|
Bauer, Gerd: "Wie liest man einen Collageroman? Zu Max Ernsts ›La femme 100 têtes‹." In: Max Ernst. Illustrierte Bücher und druckgraphische Werke. Die Sammlung Hans Bollinger. Köln: Wienand, 1989, S. 51–73. |
|
Added by: joachim 2009-08-27 10:30 |
|
Brillenburg Wurth, Kiene: "Posthumanities and Post-textualities. Reading The Raw Shark Texts and Woman’s World." In: Comparative Literature 63.2 (2011), S. 119–141. |
|
Added by: joachim 2014-03-16 15:16 |
|
Cates, Isaac: "Memory, Signal, and Noise in the Collaborations of Neil Gaiman and Dave McKean." In: Drawing from Life. Memory and Subjectivity in Comic Art. Hrsg. v. Jane Tolmie. Jackson: Univ. Press of Mississippi, 2013, S. 144–162. |
|
Last edited by: joachim 2014-07-28 11:57 |
|
Combette, Charles: "Donner forme à l’indicible. La monstruosité lovecraftienne selon Alberto Breccia." In: Textimage 10 (2017). |
|
Added by: joachim 2020-03-14 13:06 |
|
Crucifix, Benoît: "Witnessing Fukushima Secondhand. Collage, Archive and Travelling Memory in Jacques Ristorcelli’s Les Écrans." In: The Comics Grid 6.4 (2016). |
|
Last edited by: joachim 2016-02-14 09:20 |
|
Fetscher, Justus: "Entstellte Schrift. Zum surrealistischen Collageroman." In: Pictogrammatica. Die visuelle Organisation der Sinne in den Medienavantgarden (1900–1938). Hrsg. v. Inge Münz-Koenen und Justus Fetscher. (Schrift und Bild in Bewegung, 13.) Bielefeld: Aisthesis, 2006, S. 127–144. |
|
Last edited by: joachim 2010-05-26 15:55 |
|
Kittner, Alma-Elisa: Visuelle Autobiographien. Sammeln als Selbstentwurf bei Hannah Höch, Sophie Calle und Annette Messager. Bielefeld: Transcript, 2009. (333 S.) |
|
Added by: joachim 2015-06-17 09:31 |
|
Lefèvre, Pascal: "Mixed Visual Media from the Standpoint of the Reader/Spectator." In: ImageTexT 9.2 (2017). |
|
Added by: joachim 2017-10-14 14:24 |
|
Löwenthal, Xavier und Ilan Manouach (Hrsg.): MetaKatz. Montreuil: la Cinquième Couche, 2013. (208 S.) |
|
Last edited by: joachim 2021-12-09 20:37 |
|
Nordenstam, Anna und Margareta Wallin Wictorin: "“Högerideologi som dansbandsmelodi” – politisk satir i svenska feministiska serier." In: De tecknade seriernas språk. Uttryck och form. Hrsg. v. David Gedin. Nacka: Gedin & Balzamo, 2017, S. 167–186. |
|
Added by: joachim 2021-08-09 20:38 |
|
Oksman, Tahneer: "Stranger in a Strange Land. Self-Creation and Self-Exile in Vanessa Davis’s Make Me a Woman." In: Studies in American Jewish Literature 32.2 (2013), S. 141–166. |
|
Last edited by: joachim 2014-03-02 08:41 |
|
Pech, Jürgen: "Die Fokussierung der Phantasie." In: Max Ernst. Une semaine de bonté. Hrsg. v. Werner Spies. 2. Aufl. Köln: DuMont, 2009, S. 286–303. |
|
Added by: joachim 2009-10-21 18:13 |
|
Rommens, Aarnoud: "“Deep” Time in Times of Precarity. Comics and Anthropocene Poetics." In: Captures 4.2 (2019). |
|
Last edited by: joachim 2020-03-03 19:51 |
|
Schlichting, Laura: Formen und Funktionen von Fotografie in Graphic Novels. Medialisierung und Fiktionalisierung am Beispiel ausgewählter zeitgenössischer Werke. MA. (Masterarbeit), Justus-Liebig-Universität Gießen, Institut für Anglistik 2014 (113 S.). |
|
Last edited by: joachim 2019-02-24 10:11 |
|
Scorer, James: "Comics and the slaughterhouse. Alberto Breccia and the neighbourhood of Mataderos." In: Journal of Urban Cultural Studies 5.3 (2018), S. 281–297. |
|
Last edited by: joachim 2021-09-22 16:17 |
|
Screech, Matthew: "Autobiographical Innovations. Edmond Baudoin’s Éloge de la poussière." In: European Comic Art 1 (2008), S. 57–85. |
|
Last edited by: joachim 2010-09-30 00:37 |
|
Solte-Gresser, Christiane: "Textbilder und Bildtexte im Angesicht des Unsagbaren. Autopoetische Dimensionen in Brechts Fotoepigrammen, Spiegelmans ›Comix‹ und Herta Müllers Gedichtcollagen." In: Comparative Arts. Universelle Ästhetik im Fokus der Vergleichenden Literaturwissenschaft. Hrsg. v. Achim Hölter. (Hermeia, 12.) Heidelberg: Synchron, 2011, S. 177–187. |
|
Last edited by: joachim 2012-01-10 01:47 |
|
Sommerfeld, Beate: "Die Angst zum Laufen bringen – Herta Müllers Text-Bild-Collagen und ihre polnischen Übersetzungen." In: Studia Germanica Posnaniensia 35 (2014), S. 85–104, . |
|
Last edited by: joachim 2018-06-19 17:43 |
|
Venghaus, Philipp: "Der Druck der Phantasmen. Die Illustrationen des Feuilletonromans des 19. Jahrhunderts und ihre Aneignung in Max Ernsts Collageroman Une semaine de bonté." In: Belphégor 13.1 (2015). |
|
Added by: joachim 2016-05-16 00:34 |
|
Watson, Julia: "The Pleasures of Reading in Alison Bechdel’s Fun Home." In: Life Writing 9.3 (2012), S. 303–314. |
|
Last edited by: joachim 2015-04-20 11:11 |
|
Wix, Gabriele: Max Ernst. Maler. Dichter. Schriftsteller. München: Fink, 2009. (240 S.) |
|
Added by: joachim 2016-01-29 11:18 |
|
---: "Max Ernst und Lawrence Weiner. Un éloge de la mouvance." In: editio 26 (2012), S. 157–173. |
|
Added by: joachim 2016-01-29 11:43 |
|
---: "Der Text erscheint selten nackt. Max Ernst, La femme 100 têtes." In: Text – Material – Medium. Zur Relevanz editorischer Dokumentationen für die literaturwissenschaftliche Interpretation. Hrsg. v. Wolfgang Lukas, Rüdiger Nutt-Kofoth und Madleen Podewski. (Beihefte zu Editio, 137.) Berlin u. Boston: de Gruyter, 2014, S. 173–196. |
|
Last edited by: joachim 2016-01-29 11:35 |
|