Amiran, Eyal: "George Herriman’s Black Sentence. The Legibility of Race in Krazy Kat." In: Mosaic 33.3 (2000), S. 57–79. |
|
Last edited by: joachim 2021-01-12 13:39 |
|
Baetens, Jan: "From Black & White to Color and Back. What Does It Mean (not) to Use Color?" In: College Literature 38.3 (2011), S. 111–128. |
|
Added by: joachim 2011-10-07 14:35 |
|
Bartosch, Sebastian: "Die Farbe der Reflexivität im Comic." In: Closure 4.5 (2018), S. 75–91, . |
|
Last edited by: joachim 2018-05-11 16:50 |
|
Baudoux, Vincent und Roland Jadinon: "La couleur comme mode narratif." In: Neuvième art 9 (2003). |
|
Added by: joachim 2016-11-23 16:42 |
|
Bukatman, Scott: Hellboy’s World. Comics and Monsters on the Margins. Berkeley: Univ. of California Press, 2016. (263 S.) |
|
Last edited by: joachim 2016-05-11 00:44 |
|
Cassell, Dewey und Aaron Sultan: Marie Severin. The Mirthful Mistress of Comics. Raleigh: TwoMorrows, 2012. (176 S.) |
|
Last edited by: joachim 2018-09-04 16:51 |
|
Chiarello, Mark und Todd Klein: The DC Comics Guide to Coloring and Lettering Comics. New York: Watson-Guptill, 2004. (144 S.) |
|
Added by: joachim 2013-09-07 16:05 |
|
Duncan, Randy: "Image Functions. Shape and Color as Hermeneutic Images in Asterios Polyp." In: Critical Approaches to Comics and Graphic Novels. Theories and Methods. Hrsg. v. Matthew J. Smith und Randy Duncan. London, New York: Routledge, 2012, S. 43–54. |
|
Last edited by: joachim 2014-03-11 17:30 |
|
Fox, Abram: "The Color and the Shape. Procedural Rhetoric in Works by David Mazzucchelli and Daniel Clowes." In: International Journal of Comic Art 16.2 (2014), S. 300–312. |
|
Added by: joachim 2017-08-22 13:13 |
|
Gauthier, Guy: "La stratégie du conteur masqué." In: Urgences 32 (1991), S. 44–58. |
|
Last edited by: joachim 2015-10-24 12:33 |
|
Groensteen, Thierry: "Couleur directe. La séduction picturale." In: Couleur directe. Chefs d’œuvres de la nouvelle bande dessinée française. Meisterwerke des neuen französischen Comics. Masterpieces of the new French Comics. Hrsg. v. Didier Moulin. Thurn: Edition Kunst der Comics, 1993, S. 7–68. |
|
Last edited by: joachim 2012-05-27 10:17 |
|
---: "Direktkolorierung. Verführung durch Bilder." In: Couleur directe. Chefs d’œuvres de la nouvelle bande dessinée française. Meisterwerke des neuen französischen Comics. Masterpieces of the new French Comics. Hrsg. v. Didier Moulin. Thurn: Edition Kunst der Comics, 1993, S. 8–74. |
|
Added by: joachim 2012-05-27 10:15 |
|
---: "Fully-painted-artwork. Seduction by Images." In: Couleur directe. Chefs d’œuvres de la nouvelle bande dessinée française. Meisterwerke des neuen französischen Comics. Masterpieces of the new French Comics. Hrsg. v. Didier Moulin. Thurn: Edition Kunst der Comics, 1993, S. 10–75. |
|
Added by: joachim 2012-05-27 10:19 |
|
Higgins, John: Beyond Watchmen and Judge Dredd. The Art of John Higgins. Liverpool: Liverpool Univ. Press, 2017. (276 S.) |
|
Last edited by: joachim 2018-10-19 02:44 |
|
Hume, Kathryn: "Psychology made visual. The Sandman Overture by Neil Gaiman, J.H. Williams III and Dave Stewart." In: Journal of Visual Literacy 37.2 (2018), S. 103–118. |
|
Last edited by: joachim 2021-10-08 01:19 |
|
de la Iglesia, Martin: "The Task of Manga Translation. Akira in the West." In: The Comics Grid 6.1 (2016). |
|
Last edited by: joachim 2016-01-23 14:20 |
|
Labarre, Nicolas: "Ghost World(s) – couleur, espace, verbe et esthétique." In: Miranda 8 (2013). |
|
Last edited by: joachim 2014-10-06 15:10 |
|
Lascault, Gilbert: "About the direct and the liberated colour." In: Couleur directe. Chefs d’œuvres de la nouvelle bande dessinée française. Meisterwerke des neuen französischen Comics. Masterpieces of the new French Comics. Hrsg. v. Didier Moulin. Thurn: Edition Kunst der Comics, 1993, S. 80–98. |
|
Last edited by: joachim 2019-03-21 16:24 |
|
---: "Autour de la couleur directe et affranchie." In: Couleur directe. Chefs d’œuvres de la nouvelle bande dessinée française. Meisterwerke des neuen französischen Comics. Masterpieces of the new French Comics. Hrsg. v. Didier Moulin. Thurn: Edition Kunst der Comics, 1993, S. 72–94. |
|
Added by: joachim 2012-05-27 10:22 |
|
---: "Von der direkten und befreiten Farbe." In: Couleur directe. Chefs d’œuvres de la nouvelle bande dessinée française. Meisterwerke des neuen französischen Comics. Masterpieces of the new French Comics. Hrsg. v. Didier Moulin. Thurn: Edition Kunst der Comics, 1993, S. 78–96. |
|
Last edited by: joachim 2019-03-21 16:25 |
|
Pigeat, Aurélien: "Rohan au Louvre. Couleur du fantôme et fantôme de la couleur." In: Textimage 4 (2012). |
|
Added by: joachim 2017-08-05 11:05 |
|
Romanelli, Claudia: "A Screenplay in the Form of a Comic Strip. Pier Paolo Pasolini’s Drawings for La terra vista dalla luna." In: Italian Studies 72.3 (2017), S. 292–308. |
|
Last edited by: joachim 2018-03-12 17:53 |
|
Smith, Zoe D. "4 Colorism, or, the Ashiness of it All." In: WWAC (24. Mai 2019). |
|
Added by: joachim 2020-11-20 10:57 |
|
Talon, Durwin: "The Technology and Storytelling of Color in the Sequential Narrative. Using Color to Tell Stories." In: International Journal of the Book 4.4 (2007), S. 123–132. |
|
Last edited by: joachim 2018-09-05 17:21 |
|
Vera, Denise Angela De und Marie Rose Arong: "Cracking the Filipino sequence. Two factors that shaped contemporary Philippine komiks." In: Journal of Graphic Novels and Comics 10.1 (2019), S. 106–121. |
|
Last edited by: joachim 2020-07-18 18:19 |
|
Winkler, Sascha: "Stimmung und Kolorierung in Ricards und Maëls Kafka-Comic In der Strafkolonie." In: Graphisches Erzählen. Neue Perspektiven auf Literaturcomics. Hrsg. v. Florian Trabert, Mara Stuhlfauth-Trabert und Johannes Waßmer. Bielefeld: Transcript, 2015, S. 309–316. |
|
Last edited by: joachim 2019-03-26 20:01 |
|