BOBC

List Resources

Displaying 1 - 42 of 42 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
Parameters
Keyword:  Advertisement
Order by:

Ascending
Descending
Use all checked: 
Use all displayed: 
Use all in list: 
Affuso, Elizabeth: "Everyday Costume. Feminized Fandom, Retail, and Beauty Culture." In: The Routledge Companion to Media Fandom. Hrsg. v. Melissa A. Click und Suzanne Scott. London, New York: Routledge, 2018, S. 184–192.  
Added by: joachim 8/4/20, 5:20 PM
Ammann, René (Hrsg.): Globi und seine Zeit. Begegnung mit einem Schweizer Phänomen. Zürich: Globi-Verl. 2003. (159 S.)  
Added by: joachim 9/26/09, 1:24 PM
Bauer, Thomas: "When an energy drink exalts a table tennis hero. Brand placement and subvertising in the manga Ping-Pong Dash!! by Honda Shingo." In: Loisir et Société / Society and Leisure 41.2 (2018), S. 233–249.  
Last edited by: joachim 10/20/18, 6:02 PM
Beaty, Bart und Benjamin Woo: "From Mass Medium to Niche Medium. Advertising in American Comic Books, 1934–2014." In: Comicalités (1. Apr. 2021).  
Added by: joachim 5/28/21, 10:46 AM
Beaumenay-Joannet, Isabelle (Hrsg.): Chaland et les publicitaires. Brussels: Champaka, 2000. (109 S.)  
Added by: joachim 5/1/17, 9:48 AM
Bellwald, Waltraut: Globi, ein Freund fürs Leben. Die Erfolgsgeschichte einer Reklamefigur. Zürich: Orell Füssli, 2003. (192 S.)  
Added by: joachim 9/26/09, 2:01 PM
Bellwald, Waltraut und Ingrid Tomkowiak: "Globi. Eine Schweizer Reklamefigur wird zum Mythos." In: Erzählkulturen im Medienwandel. Hrsg. v. Christoph Schmitt. (Rostocker Beiträge zur Volkskunde und Kulturgeschichte, 3.) Münster: Waxmann, 2008, S. 325–342.  
Added by: joachim 11/10/11, 10:02 AM
Berg, Christian: Web-Tracking im E-Commerce. Erfolgsmessung von Retargeting- und Prospecting-Maßnahmen mit Google und Facebook. (Online-Medien-Management, 7.) Baden-Baden: Nomos, 2018. (250 S.)  
Last edited by: joachim 10/22/21, 12:37 PM
Cohn, Neil: "Extra! Extra! Semantics in comics! The conceptual structure of Chicago Tribune advertisements." In: Journal of Pragmatics 42.11 (2010), S. 3138–3146.  
Last edited by: joachim 10/27/13, 11:33 PM
Cremins, Brian: "Nostalgia and Strange Tales #180." In: The Comics Grid 3.2 (2013).  
Added by: joachim 6/20/16, 1:11 PM
Dammann, Günter: "Salem No. 6 – die beste Cigarette meines Lebens." In: Deutsche Comicforschung 2 (2006), S. 92–101.  
Last edited by: joachim 12/10/09, 9:46 PM
Gilley, Jennifer und Stephen Burnett: "Deconstructing and Reconstructing Pittsburgh’s Man of  Steel. Reading Joe Magarac Against the Context of the 20th-Century Steel Industry." In: Journal of American Folklore 111.442 (1998), S. 392–408.  
Last edited by: joachim 12/27/21, 3:47 PM
Gordon, Ian: "Mass Market Modernism. Comic Strips and the Culture of Consumption." In: Australasian Journal of American Studies 14.2 (1995), S. 49–66.  
Added by: joachim 8/3/15, 11:26 AM
Granacher, René: "Heinz Schubel." In: Deutsche Comicforschung 1 (2005), S. 82–91.  
Added by: joachim 12/10/09, 9:47 PM
Holtz, Christina: Comics – ihre Entwicklung und Bedeutung. München [etc.]: Saur, 1980. (328 S.)  
Added by: joachim 11/5/10, 6:58 PM
Kaenel, Philippe und Gilles Lugrin (Hrsg.): Bédé, ciné, pub et art. D’un média à l’autre. Gollion: Infolio, 2007. (288 S.)  
Added by: joachim 10/8/13, 2:59 PM
Karrer, Wolfgang: "Zur Analyse von Comics. Am Beispiel ›Dennis the Menace‹." In: anglistik & englischunterricht 2 (1977), S. 93–108.  
Last edited by: joachim 6/16/13, 5:58 PM
Kloepfer, Rolf: "Komplementarität von Sprache und Bild. Am Beispiel von Comic, Karikatur und Reklame." In: Zeichenprozesse. Semiotische Forschung in den Einzelwissenschaften. Hrsg. v. Roland Posner und Hans-Peter Reinecke. 1977, S. 129–145.  
Last edited by: joachim 11/19/11, 3:45 PM
Kräubig, Jens: "Ein anthropomorpher Feuersalamander. »Lurchi« und seine Wandlungen." In: Universitas. Orientierung in der Wissenswelt 52 (1997), S. 480–493.  
Added by: joachim 1/1/10, 4:21 PM
Leishman, David: "Drawing National Boundaries in Barr’s Ba-Bru Comic Strip Advertising." In: European Comic Art 12.1 (2019), S. 65–87.  
Last edited by: joachim 11/27/19, 3:42 PM
Lyons, James: "Too Much Commerce Man? Shannon Wheeler and the Ironies of the “Rebel Cell”." In: The Rise of the American Comics Artist. Creators and Contexts. Hrsg. v. Paul Williams und James Lyons. Jackson: Univ. Press of Mississippi, 2010, S. 90–102.  
Added by: joachim 1/25/11, 2:28 PM
Malone, Paul M. "Mali and Werner’s Mike. Underground Sensibility in a German Bank’s Advertising Comic." In: International Journal of Comic Art 18.1 (2016), S. 14–35.  
Added by: joachim 7/20/17, 10:13 AM
---: "Werbecomics at the Beginning of German Comics. Emmerich Huber and Josef Mauder." In: Closure 4 (2017), S. 7–27, .  
Added by: joachim 11/22/17, 11:49 PM
Maynard, Michael L. "Friendly Fantasies in Japanese Advertising. Persuading Japanese Teens through Cartoonish Art." In: International Journal of Comic Art 4.2 (2002), S. 241–260.  
Last edited by: joachim 11/30/11, 1:56 PM
Moser, Klaus: "Comics in der Werbung." In: Comics Anno 1 (1991), S. 85–96.  
Last edited by: joachim 8/4/10, 10:05 AM
Neumann, Klaus: "Comic-Werbehefte für Kinder – Lurchi und Sumsi." In: Comics Anno 1 (1991), S. 97–107.  
Last edited by: joachim 8/4/10, 10:06 AM
Oehler, Sebastian: Verbesserung der Einstellung gegenüber Comics – eine empirische Untersuchung. Freie wissenschaftliche Arbeit (Diplom-Kaufmann), TU Berlin, Institut für Betriebswirtschaftslehre (57 S.).  
Last edited by: joachim 9/7/19, 7:37 PM
Ōtsuka, Eiji: "World and Variation. The Reproduction and Consumption of Narrative." In: Mechademia 5 (2010), S. 99–116.  
Added by: joachim 2/18/11, 11:32 PM
Otten, Sebastian F. Mike von Mali & Werner. Eine illustrierte Comic-Bibliographie. Sprockhövel: Edition Comicographie, 2016. (164 S.)  
Added by: joachim 7/23/17, 10:03 AM
Pumroy, Ryan: "Recruiting Soldiers of Steel. The Cross-promotion of Man of Steel and the National Guard." In: Journal of Popular Culture 48.4 (2015), S. 762–775.  
Added by: joachim 10/12/15, 4:12 PM
Rech, Matthew F. "Be Part of the Story. A popular geopolitics of war comics aesthetics and Royal Air Force recruitment." In: Political Geography 39 (2014), S. 36–47.  
Last edited by: joachim 8/28/16, 10:48 PM
Richter, Kai: "Zielgruppe Kind. Sprachliche Veränderungen der Anzeigenwerbung in 50 Jahren Micky Maus." In: Networx 47 (2006), S. 6–123, .  
Added by: joachim 4/27/11, 2:24 PM
Riedel, Siegmund (Hrsg.): Max & Luzie. Ein Comic macht Geschichte. Gilching: Stefan Riedl, 2019. (248 S.)  
Last edited by: joachim 5/25/21, 12:12 PM
Sackmann, Eckart: "Bildergeschichten auf Liebig-Sammelbildern." In: Deutsche Comicforschung 8 (2012), S. 14–21.  
Added by: joachim 6/16/12, 12:51 PM
---: "Clever Stolz Bildgeschichten – der Comic zum Margarinewürfel." In: Deutsche Comicforschung 9 (2013), S. 92–101.  
Added by: joachim 4/13/13, 4:40 PM
---: "Die Darbohne – eine Werbe-Idee mit Langzeitwirkung." In: Deutsche Comicforschung 6 (2010), S. 74–86.  
Added by: joachim 12/9/09, 1:43 AM
---: "Der Sonntagsbraten – eine Kundenzeitschrift." In: Deutsche Comicforschung 10 (2014), S. 122–127.  
Last edited by: joachim 11/26/18, 6:12 PM
---: "Franz Gerg: »Max & Luzie«." In: Deutsche Comicforschung 5 (2009), S. 126–139.  
Added by: joachim 12/10/09, 9:03 PM
Takayama-Wichter, Taeko: "Wissenstransfer als PR-Maßnahme. Insiderwissen im Comic-Element." In: Typen von Wissen. Begriffliche Unterscheidung und Ausprägungen in der Praxis des Wissenstransfers. Hrsg. v. Tilo Weber und Gerd Antos. (Transferwissenschaften, 7.) Frankfurt am Main [etc.]: Peter Lang, 2009, S. 237–276.  
Added by: joachim 1/3/11, 1:58 PM
Touillier-Feyrabend, Henriette: "Bande dessinée et publicité. L’art de récupérer." In: Ethnologie française 28.3 (1998), S. 360–371.  
Added by: joachim 6/3/14, 8:25 AM
Wilde, Lukas R. A. "Meta-narrative Knotenpunkte der Medienkonvergenz. Zu den medienwissenschaftlichen Potenzialen des japanischen kyara-Begriffs." In: Zur Ästhetik des Gemachten in Animation und Comic. Berlin: de Gruyter, 2018, S. 109–149.  
Last edited by: joachim 11/2/18, 4:37 PM
Zöhrer, Michaela: "Gewöhnliche Superheld_innen. Zur universalisierten Zitierbarkeit von Superheldentum in nichtkommerzieller Werbung." In: helden. heroes. héros. 3.2 (2015), S. 77–90, .  
Added by: joachim 8/4/20, 4:00 PM
WIKINDX 6.5.0 | Total resources: 14103 | Username: -- | Bibliography: WIKINDX Master Bibliography | Style: Comicforschung-Bibliographie Stil (CFB)


PHP execution time: 0.08057 s
SQL execution time: 0.08093 s
TPL rendering time: 0.00239 s
Total elapsed time: 0.16389 s
Peak memory usage: 1.7686 MB
Memory at close: 1.3625 MB
Database queries: 75