BOBC

List Resources

Displaying 1 - 38 of 38 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
Parameters
Keyword:  Advertisement
Order by:

Ascending
Descending
Use all checked: 
Use all displayed: 
Use all in list: 
Affuso, Elizabeth: "Everyday Costume. Feminized Fandom, Retail, and Beauty Culture." In: The Routledge Companion to Media Fandom. Hrsg. v. Melissa A. Click und Suzanne Scott. London, New York: Routledge, 2018, S. 184–192.  
Added by: joachim 2020-08-04 17:20:57
Ammann, René (Hg.): Globi und seine Zeit. Begegnung mit einem Schweizer Phänomen. Zürich: Globi-Verl. 2003. (159 S.)  
Added by: joachim 2009-09-26 13:24:28
Bauer, Thomas: "When an energy drink exalts a table tennis hero. Brand placement and subvertising in the manga Ping-Pong Dash!! by Honda Shingo." In: Loisir et Société / Society and Leisure 41.2 (2018), S. 233–249.  
Last edited by: joachim 2018-10-20 18:02:09
Beaumenay-Joannet, Isabelle (Hg.): Chaland et les publicitaires. Brussels: Champaka, 2000. (109 S.)  
Added by: joachim 2017-05-01 09:48:08
Bellwald, Waltraut: Globi, ein Freund fürs Leben. Die Erfolgsgeschichte einer Reklamefigur. Zürich: Orell Füssli, 2003. (192 S.)  
Added by: joachim 2009-09-26 14:01:20
Bellwald, Waltraut und Ingrid Tomkowiak: "Globi. Eine Schweizer Reklamefigur wird zum Mythos." In: Erzählkulturen im Medienwandel. Hrsg. v. Christoph Schmitt. (Rostocker Beiträge zur Volkskunde und Kulturgeschichte, 3.) Münster: Waxmann, 2008, S. 325–342.  
Added by: joachim 2011-11-10 10:02:05
Cohn, Neil: "Extra! Extra! Semantics in comics! The conceptual structure of Chicago Tribune advertisements." In: Journal of Pragmatics 42.11 (2010), S. 3138–3146.  
Last edited by: joachim 2013-10-27 23:33:39
Cremins, Brian: "Nostalgia and Strange Tales #180." In: The Comics Grid 3.2 (2013), (20. Juni 2016)  
Added by: joachim 2016-06-20 13:11:04
Dammann, Günter: "Salem No. 6 – die beste Cigarette meines Lebens." In: Deutsche Comicforschung 2 (2006), S. 92–101.  
Last edited by: joachim 2009-12-10 21:46:27
Gordon, Ian: "Mass Market Modernism. Comic Strips and the Culture of Consumption." In: Australasian Journal of American Studies 14.2 (1995), S. 49–66.  
Added by: joachim 2015-08-03 11:26:18
Granacher, René: "Heinz Schubel." In: Deutsche Comicforschung 1 (2005), S. 82–91.  
Added by: joachim 2009-12-10 21:47:54
Holtz, Christina: Comics – ihre Entwicklung und Bedeutung. München [etc.]: Saur, 1980. (328 S.)  
Added by: joachim 2010-11-05 18:58:33
Kaenel, Philippe und Gilles Lugrin (Hgg.): Bédé, ciné, pub et art. D’un média à l’autre. Gollion: Infolio, 2007. (288 S.)  
Added by: joachim 2013-10-08 14:59:54
Karrer, Wolfgang: "Zur Analyse von Comics. Am Beispiel ›Dennis the Menace‹." In: anglistik & englischunterricht 2 (1977), S. 93–108.  
Last edited by: joachim 2013-06-16 17:58:27
Kloepfer, Rolf: "Komplementarität von Sprache und Bild. Am Beispiel von Comic, Karikatur und Reklame." In: Zeichenprozesse. Semiotische Forschung in den Einzelwissenschaften. Hrsg. v. Roland Posner und Hans-Peter Reinecke. 1977, S. 129–145.  
Last edited by: joachim 2011-11-19 15:45:37
Kräubig, Jens: "Ein anthropomorpher Feuersalamander. »Lurchi« und seine Wandlungen." In: Universitas. Orientierung in der Wissenswelt 52 (1997), S. 480–493.  
Added by: joachim 2010-01-01 16:21:22
Leishman, David: "Drawing National Boundaries in Barr’s Ba-Bru Comic Strip Advertising." In: European Comic Art 12.1 (2019), S. 65–87.  
Last edited by: joachim 2019-11-27 15:42:11
Lyons, James: "Too Much Commerce Man? Shannon Wheeler and the Ironies of the “Rebel Cell”." In: The Rise of the American Comics Artist. Creators and Contexts. Hrsg. v. Paul Williams und James Lyons. Jackson: Univ. Press of Mississippi, 2010, S. 90–102.  
Added by: joachim 2011-01-25 14:28:14
Malone, Paul M. "Mali and Werner’s Mike. Underground Sensibility in a German Bank’s Advertising Comic." In: International Journal of Comic Art 18.1 (2016), S. 14–35.  
Added by: joachim 2017-07-20 10:13:39
---: "Werbecomics at the Beginning of German Comics. Emmerich Huber and Josef Mauder." In: Closure 4 (2017), (22. Nov. 2017)  
Added by: joachim 2017-11-22 23:49:59
Maynard, Michael L. "Friendly Fantasies in Japanese Advertising. Persuading Japanese Teens through Cartoonish Art." In: International Journal of Comic Art 4.2 (2002), S. 241–260.  
Last edited by: joachim 2011-11-30 13:56:41
Moser, Klaus: "Comics in der Werbung." In: Comics Anno 1 (1991), S. 85–96.  
Last edited by: joachim 2010-08-04 10:05:46
Neumann, Klaus: "Comic-Werbehefte für Kinder – Lurchi und Sumsi." In: Comics Anno 1 (1991), S. 97–107.  
Last edited by: joachim 2010-08-04 10:06:08
Oehler, Sebastian: Verbesserung der Einstellung gegenüber Comics – eine empirische Untersuchung. Freie wissenschaftliche Arbeit (Diplom-Kaufmann), TU Berlin, Institut für Betriebswirtschaftslehre (57 S.).  
Last edited by: joachim 2019-09-07 19:37:00
Ōtsuka, Eiji: "World and Variation. The Reproduction and Consumption of Narrative." In: Mechademia 5 (2010), S. 99–116.  
Added by: joachim 2011-02-18 23:32:48
Otten, Sebastian F. Mike von Mali & Werner. Eine illustrierte Comic-Bibliographie. Sprockhövel: Edition Comicographie, 2016. (164 S.)  
Added by: joachim 2017-07-23 10:03:09
Pumroy, Ryan: "Recruiting Soldiers of Steel. The Cross-promotion of Man of Steel and the National Guard." In: Journal of Popular Culture 48.4 (2015), S. 762–775.  
Added by: joachim 2015-10-12 16:12:08
Rech, Matthew F. "Be Part of the Story. A popular geopolitics of war comics aesthetics and Royal Air Force recruitment." In: Political Geography 39 (2014), S. 36–47.  
Last edited by: joachim 2016-08-28 22:48:59
Richter, Kai: "Zielgruppe Kind. Sprachliche Veränderungen der Anzeigenwerbung in 50 Jahren Micky Maus." In: Networx 47 (2006), (27. Apr. 2011)  
Added by: joachim 2011-04-27 14:24:16
Sackmann, Eckart: "Bildergeschichten auf Liebig-Sammelbildern." In: Deutsche Comicforschung 8 (2012), S. 14–21.  
Added by: joachim 2012-06-16 12:51:44
---: "Clever Stolz Bildgeschichten – der Comic zum Margarinewürfel." In: Deutsche Comicforschung 9 (2013), S. 92–101.  
Added by: joachim 2013-04-13 16:40:35
---: "Die Darbohne – eine Werbe-Idee mit Langzeitwirkung." In: Deutsche Comicforschung 6 (2010), S. 74–86.  
Added by: joachim 2009-12-09 01:43:29
---: "Der Sonntagsbraten – eine Kundenzeitschrift." In: Deutsche Comicforschung 10 (2014), S. 122–127.  
Last edited by: joachim 2018-11-26 18:12:40
---: "Franz Gerg: »Max & Luzie«." In: Deutsche Comicforschung 5 (2009), S. 126–139.  
Added by: joachim 2009-12-10 21:03:37
Takayama-Wichter, Taeko: "Wissenstransfer als PR-Maßnahme. Insiderwissen im Comic-Element." In: Typen von Wissen. Begriffliche Unterscheidung und Ausprägungen in der Praxis des Wissenstransfers. Hrsg. v. Tilo Weber und Gerd Antos. (Transferwissenschaften, 7.) Frankfurt am Main [etc.]: Peter Lang, 2009, S. 237–276.  
Added by: joachim 2011-01-03 13:58:33
Touillier-Feyrabend, Henriette: "Bande dessinée et publicité. L’art de récupérer." In: Ethnologie française 28.3 (1998), S. 360–371.  
Added by: joachim 2014-06-03 08:25:08
Wilde, Lukas R. A. "Meta-narrative Knotenpunkte der Medienkonvergenz. Zu den medienwissenschaftlichen Potenzialen des japanischen kyara-Begriffs." In: Zur Ästhetik des Gemachten in Animation und Comic. Berlin: de Gruyter, 2018, S. 109–149.  
Last edited by: joachim 2018-11-02 16:37:44
Zöhrer, Michaela: "Gewöhnliche Superheld_innen. Zur universalisierten Zitierbarkeit von Superheldentum in nichtkommerzieller Werbung." In: helden. heroes. héros. 3.2 (2015), (4. Aug. 2020)  
Added by: joachim 2020-08-04 16:00:46
WIKINDX 6.4.1 | Total resources: 13240 | Username: -- | Bibliography: WIKINDX Master Bibliography | Style: Comicforschung-Bibliographie Stil (CFB) | Database queries: 20 | DB execution: 0.01916 secs | Script execution: 0.05628 secs

PHP execution time: 0.03300 s
SQL execution time: 0.01916 s
TPL rendering time: 0.00412 s
Total elapsed time: 0.05628 s
Peak memory usage: 1.7703 MB
Memory at close: 1.6881 MB